de preek deel ……..16

De vraag naar schokkend nieuws bereikte mij. Wat is tegenwoordig nog schokkend. Een doelman die door zijn vriendin verwend wordt door een dildo? Nou nee dat is niet schokkend te noemen. Hoeveel dildo`s vliegen er tegenwoordig wel niet over de toonbank. En wat ze me daar mee uitspoken zal mij een worst zijn. Ik realiseerde me plots dat niet veel nieuws meer schokkend kan worden genoemd .In de wereld van internet kan men alles vinden. En alles wat men maar bedenken kan wordt uitgevoerd. Neem nu Jack ass zo`n programma waar men tot het uiterste gaat om maar schokkend over komen. Na deel 1 nu deel 2. Ik zelf wordt er kotsmisselijk van maar er zijn mensen die het prachtig vinden. We zullen dit maar smaak noemen. Was deel 1 schokkend deel 2 is nog schokkender volgens de makers. En dat is schokkend. Schokkend omdat het nog schokkender kan worden gemaakt. Voor een dorp kan iets heel anders als schokkend worden ervaren. Dit komt omdat men in een dorp een ieder kent. Dus iets buitensporigs is meteen al schokkend. In een stad ligt dit weer anders. Daar kent men haar of zijn buurman niet eens. En dat is eigenlijk ook weer schokkend te noemen. Schokkend nieuws het hield me al een tijdje bezig. En ik moet eerlijk toegeven ik zou het niet weten. En dat is ook weer schokkend. Dat ik me niets kan bedenken wat als schokkend kan worden ervaren. Maar ik weet zeker dat er morgen, weer eens wat schokkends, zal worden vertoond. Is het niet via de t.v dan wel op internet.

Plaats een reactie